تولید محتوا برای اینستاگرام

در حال حاضر که به سراغ نوشته “تولید محتوا برای اینستاگرام” آمدی حتماً با اینستاگرام آشنا هستی و شاید بدانی که چقدر فعالیت در فضای اینستاگرام، که یک شبکه اجتماعیست، برایت سود دارد.

حتماً دیده‌ای که عده‌ای به دلیل محبوبیت زیاد در اینستاگرام، درآمد و زندگی خیلی خوبی برای خود رقم زده‌اند و کسب‌وکارهای زیادی از طریق پیج اینستاگرام در کنار سایر فعالیت‌هایشان، بازاریابی، برندینگ و در نهایت فروش خیلی خوبی تجربه کرده‌اند.

وقتی عمیقاً دلیل موفقیت پیج های محبوب اینستاگرامی را بررسی کنی، به چیزی جز محتوای مناسب نمیرسی!

منظور از محتوای مناسب، محتوایی است که با هدف جذب گروهی از کاربران تولید و منتشر میشود.

میتوان گفت پول داشتن و تبلیغ کردن میتواند به رشد یک پیج اینستاگرامی سرعت بدهد اما محتوای مناسب، زیر ساخت و لازمه جذب افراد و تاثیرگذاری بر آنهاست.

قطعاً زمانی میتوانی از افرادی که به عنوان فالوور جذب کردی، استفاده کنی، که؛ بتوانی با محتوایی که تولید میکنی روی آنها تاثیر بگذاری و ترغیبشان کنی عملی انجام دهند.

خب در اینجا به این میرسیم که برای موفقیت در اینستاگرام باید یک برنامه یا به اصطلاح “استراتژی” داشته باشی.

در ادامه و با توضیحاتی کامل به شما کمک میکنم بتوانی استراتژی فعالیت در اینستاگرام را برای خودت تعیین کنی؛

برای درک بهتر موضوع مقاله‌هایی که به بخش های مختلف این نوشته لینک شده است را هم میتوانی بخوانی.

 

اولین قدم تولید محتوا؛ ایده

منظور از “ایده” موضوعیست که میخواهی درباره آن محتوا تولید کنی.

ایده تولید محتوا برای پیجهای تجاری میتوان گفت مشخص است، معمولا پیجهای تجاری در زمینه سرویسی که ارائه میدهند میخواهند تولید محتوا کنند و دیده شوند، انتخاب درستی هم هست اما نباید محتوا را به تبلیغ خدمات و محصولات خود محدود کنند.

تولید و انتشار محتوای ارزشمند، مرتبط با فعالیت برند و مطابق با اهداف برند برای جذب، حفظ و تعامل با مخاطبی که به وضوح شناخته شده (پرسونا) کاریست که کسب و کارها باید در اینستاگرام انجام دهند.

اما انتخاب ایده برای کسانی که میخواهند به عنوان یک فرد تاثیرگذار در اینستاگرام فعالیت کنند با به اصطلاح اینفلوئنسر باشند، کمی متفاوت است و در نوشته “ایده تولید محتوا برای پیج اینستاگرام” بطور کامل توضیح داده شده.

بعد از اینکه ایده خود را دانستی باید تولید و انتشار محتوا را در راستای هدفی که داری شروع کنی.

برای انتشار محتوا (پست و استوری) در اینستاگرام نیاز است یک پیج business، creator و یا personal داشته باشی و پروفایل خوبی ایجاد کنی.

در این رابطه خواندن نوشته “ساختن پروفایل و bio حرفه ای اینستاگرام” توصیه میشود.

و اما تولید محتوا؛

بطور کلی سه نوع محتوا را میتوان در اینستاگرام منتشر کرد که شامل: متن، عکس و ویدئو میشود و برای کسی که میخواهد در اینستاگرام فعالیت کند، تسلط بیشتر بر تولید هر سه محتوا، مزیت محسوب میشود.

متن (نوشتن)؛

نوشتن پایه و اساس خیلی چیزها از جمله تولید محتواست، که برای تولید محتوا در اینستاگرام هم به آن نیاز داری.

نوشتن کپشن خوب، نوشتن سناریو خوب برای ویدئو، نوشتن متن روی عکس و ایجاد عکس‌نوشته و… همه به نوشتن محتاجند.

اما چطور میتوان برای شبکه‌های اجتماعی خوب نوشت؟ نوشته “چطور میتوانیم راحت بنویسیم؟” این سوالت را جواب میدهد.

از طرفی هر پست اینستاگرامی علاوه بر نوشتن به حداقل یک عکس یا ویدئو نیاز دارد.

عکس؛

قطعاً هر چقدر عکاس بهتری باشی میتوانی عکسهای بهتری بگیری و اگر هم امکان عکاسی برایت وجود ندارد میتوانی از عکسهای تولید شده توسط دیگران (که توصیه نمیشود) یا عکسهایی که با نرم‌افزار طراحی میکنی، استفاده کنی.

نوشته “چطور بهتر عکاسی کنیم؟”  و نوشته “بهترین نرم‌افزارهای طراحی عکس”در این رابطه مفید است.

ویدئو؛

برای تولید ویدئو هم یا خودت باید، سناریو نویسی، تصویربرداری و تدوین کنی و ویدئو تولید کنی و یا از ویدئوهای تولید شده توسط دیگران استفاده کنی (که باز هم توصیه نمیشود) و یا اینکه با استفاده از نرم‌افزارهایی شخصیت‌ها و جلوه‌های ویدئو را طراحی کنی و ویدئو تولید کنی.

تولید ویدئوهای انیمیشن کار چندان آسانی نیست و بهتر است ابتدا با استفاده از شخصیت‌های واقعی و در فضاهای معمولی ویدئو تولید کنی.

نکته:

از آنجایی که قرار است محتوا را در اینستاگرام منتشر کنی، پس؛ ابعاد و اندازه محتوا را باید متناسب با قوانین این پلتفرم اجتماعی در نظر بگیری.

در حال حاضر نسبت ابعاد پست، استوری و آی جی تی وی اینستاگرام بصورت زیر در نظر گرفته شده؛

نسبت ابعاد پست:

مربع 1*1 (اندازه های توصیه شده: 1080*1080 پیکسل)

عمودی 5*4 (اندازه های توصیه شده: 1350*1080 پیکسل)

افقی 1*1.91 (اندازه های توصیه شده: 608*1080 پیکسل)

نسبت ابعاد استوری:

عمودی 16*9 (اندازه های توصیه شده: 1920*1080 پیکسل)

نسبت ابعاد IGTV:

عمودی 1:1.55 (اندازه های توصیه شده: 654*420 پیکسل)

نکته:

اشتراک گذاری قانونی محتوای دیگران با عنوان repost با استفاده از نرم افزارهایی براحتی قابل انجام است، اما از آنجایی که این مقاله در مورد تولید محتوا برای اینستاگرام است، به آن موضوع نمی‌پردازیم.

بعد از اینکه محتوا تولید و آماده شد باید در زمان مناسب به اشتراک گذاشته شود.

و بعد از انتشار هر محتوایی میتوان با استفاده از امکاناتی که اینستاگرام برای آنالیز در اختیارمان میگذارد و سایر ابزارهای آنالیز، بررسی کرد که محتوای تولید شده چقدر توجه مخاطب را جلب کرد و با توجه به این آنالیز بایستی فعالیت خود در اینستاگرام را بهبود بدهیم.